Visdomsord:

Den er rik nok som er fornøyd.
Som dine dager er, slik skal din styrke være.

søndag 19. februar 2012

Jeg har fått høner....eller, skulle ønske jeg hadde

Skulle ønske jeg kunne hatt noen levende hører i et sånt koselig hus i hagen. Det skulle vært rødmalt og hatt en liten hønsegård.
Det er jo lov å drømme litt, men jeg tror ikke Mannen hadde hatt så lyst til å frakte en gjeng høner i Audien sammen med 2 katter meg og ofte barnebarn, hver gang vi skal på hytta......

Men altså jeg har fått meg noen høner likevel jeg.  ----- Og de har vært på fotoshoot i dag:


To hvite Italienere, Hønemor og Hanefar.

De er da virkelig fotogene.


Jeg har en til :-))
Den er av en mer ukjent rase. Jeg kaller den Kirsten, etter min venninne som har sydd den til meg.



Høna Kirsten er vanvittig kul, da !


Ikke direkte vakker, kanskje. ----- Men mye sjarm <3.



Og her er hønsehust mitt. KJØKKENVINDUET. Får vel nøye meg med det foreløpig. Men hvem vet.

Regner med dere koser dere med boller i dag. ha en fortsatt fin Fastelavenssøndag.

Klem fra Drude.

9 kommentarer:

  1. så koselig du har forberedt påsken. Du er tidligere ute enn meg,, men hvorfor ikke? ! hyggelig med gult og grønt som lyser opp og gjør en glad. Tror jeg ønsker meg en høne jeg og. En som kan stå i kjøkkenvinduet :-)klem fra ullabella

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan jo være helårshøner. Jeg har jo et par helårsengler.

      Slett
  2. Ja nå var du tidlig ute, Drude... ;)))
    Var fint da!!!
    Dere hadde jo høner på Skåtøy hos din mor inntil for noen år siden... Var koselig å gå der å finne egg sammen med ungene... <3
    Du får nøye deg med kjøkkenhønene nå... Det kan jo være at det ligger et Kinderegg i vinduskarmen en morgen... <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hadde vært noe. Tenk om de kunne verpa kinderegg. Måtte vært høna Kirsten det tenker jeg.

      Slett
  3. Herlige høner :) Klukk,klukk <3
    Ha en strålende søndag :)
    Klemmer til deg !!!

    SvarSlett
  4. Herlige høner, Drude. Tiden går fort, så plutselig er jo påsken her. Ha en strålende dag.<3 Klem fra Kirsten

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Kirsten. Håper du også har en litt bra dag i dag :-))

      Slett
  5. Artig hønsegård du har. Jeg liker veldig godt høna, Kirsten - den er litt annerledes og spesiell :)
    Klem

    SvarSlett
  6. Takk, Inger. Det er så koselig å få kommentarer. :-))

    SvarSlett