Visdomsord:

Den er rik nok som er fornøyd.
Som dine dager er, slik skal din styrke være.

søndag 19. februar 2012

Vennskap

Her kommer et lite innlegg om vennskap en tidlig søndag morgen.

Jeg er veldig, veldig heldig. Jeg har mange venner.

Her er et bilde av verdens beste venn og meg tatt sommeren som var.


Jeg er med i en "syforening", (alle damer i Kristiansand er med i minst en). Syforeningen heter "Nålens hvile".     Vi er 7 jenter som møtes hver tredje uke. Spising og skravling står på programmet. det gir næring både til kropp og sjel.

Her er en blomst til jentene mine som jeg er så glad i.


Jeg er også med i "Christiansand Canasta, Shopping og Ski Club". Vi er fire stykker som treffes en gang hver fjerde uke. Vi spiller kortspillet Canasta. Det er utrolig gøy. Vi kunne spilt Bridge, men det går ikke. Vi må ha et spill vi kan skravle ved siden av. Minst en gang i året er vi på kortspilltur.



Et av medlemmene i kortklubben bor pt. i Houston Texas. hun fikk aller nådigst permisjon fra oss.....Vi måtte selvfølgelig bort å besøke henne. Det er SANT. Alt er større i Texas.
Vi har en fantastisk vikar for henne. ( Ellers hadde hun aldri fått lov å reise)


MEN, Jeg er også så heldig at jeg har andre venner. Jeg har aldri truffet de. Aldri hørt stemmen deres. Men alikevel så føles de nære. Det er veldig rart egentlig. Det er jenter jeg har blitt venn med på Facebook og gjennom blogger. Det er ikke virkelige venner sier folk til meg. Nei vel, men uansett så føler jeg en tilhørighet med noen av de. Det stemmer liksom bare alt sammen, og jeg vet at hvis jeg treffer noen av de i levende live, så ville vi hatt helt topp sammen. Jeg vil ikke nevne noen navn, Men dere det gjelder er spesielle for meg.



Og her er en blomst til dere, mine nye venner.


Dette var noen tanker om vennskap en tidlig morge. Ha en flott søndag alle sammen.

Klem fra Drude

15 kommentarer:

  1. Dette var litt av en måte å starte søndagen på... <3<3<3 Veldig glad for at du er MIN venn... ;))) Synes du er blitt en veldig god blogger... <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takke, Vibeke. Jeg syns det bilde av oss to bak i båten er så fint.

      Slett
    2. Veldig koselig bilde... og veldig fin tur til Valle (tror jeg?)... Gleder meg til sommeren igjen... og ny Skåtøytur... <3

      Slett
    3. Jeg også, og nå ser jeg du er blitt følger. Takk til deg.

      Slett
  2. kjempefin blogg du har fått deg...har sef lagt meg til som følger :)
    venner betyr så masse og du har jammen meg mange gode også.
    jeg vil si at de venner jeg har fått igjennom face er mer virkelige en mange av dem som er rundt deg...jeg har truffet noen og det kjemi med en gang.

    Håper å få treffe deg en gang også <3

    Ha en fin fastelavens søndag med deilige vafler!

    klem tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Tone. Ja, du er en av de jeg gjerne kunne tenkt meg å truffet. Kos deg i dag. Klem.

      Slett
  3. Vil bare si fra at jeg jobber veldig for å bli kvitt det at dere må tyde disse idiotbokstavene for å kommentere....

    SvarSlett
  4. God morgen Drude :)
    Så mange fin ord!
    Kven veit - kanskje vi møtast ein dag også ;)
    Hadde i alle fall vore veldig kjekt og eg er heilt sikker på at vi ville hatt det knakande kjekt ilag ;)
    Er mange eg kunne tenkt meg å trefft - og noken av oss skal ut å spise middag på Hamar i april - så det blir spennande! Skulle ha blitt med du også - men kanskje litt langt å reise....

    Ha ein super fastelavenssøndag!

    Klem

    Ps. vi får heller tyde desse bokstavane så lenge ;)

    SvarSlett
  5. Hei Sissel. Hamar hadde vært gøy da, men som du sier litt langt. Håper muligheten til å treffes byr seg en gang. Kos dere på middag hos din søster i dag. Mange klemmer.

    SvarSlett
  6. Der er du ja, så utrolig hyggelig du endelig har kommet på blogg:) Vennskapet med jentene i klubben din er nok verdifullt ja, men du har rett, vi blir venner gjennom bloggene våre også:) Litt mer perifere, men vi er der for hverandre:) Og hvem vet, kanskje vi treffes en dag:) Jeg har truffet mange gjennom blogg, på bloggetreff:) Kristiansand og Trondheim er langt fra hverandre, men en dag har en av oss plutselig ærend i den andres by;) Da MÅ vi treffes:)
    ha en fin søndag:)

    Klem fra Trine:) Du kan godt ta bort ordrebekreftelse, dvs de irriterende ordene som er vanskelig å tyde for å få posta kommentarer;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Trine. Jeg prøver alt jeg kan å få vekk ordrebekreftelsen. Får hjelp denere i dag. Så koselig at du ville lese bloggen min. Det var ordene i mailen fra deg som fikk meg til å tørre å gå igang. Klem.

      Slett
    2. Og de vennindene dine er så glad i å synge har jeg hørt! 24 timer i døgnet ! :-) De er heldige som har deg som veninne Drude! Du deler med deg og byr på gode minner på hytta di! Jeg kan også takke for diverse koselige kvelder hos deg med sjokkoladelikør ala Terje, mye annet også.. gitar og veldig mye latter. Slike stunder gjør sommerene og livet godt. stor klem Ullabella

      Slett
    3. Veslemøy, du er en tullehøne ;-))

      Slett
  7. Vennskap gjennom blogginga er gull verdt!! Jeg har hatt besøk av to flotte damer som jeg aldri hadde møtt om det ikke var for blogginga. Moro å finne noen likesinnede :) Og jeg syns det er kjempemoro å følge med på dere som bor andre steder i landet :D

    SvarSlett