Visdomsord:

Den er rik nok som er fornøyd.
Som dine dager er, slik skal din styrke være.

onsdag 22. februar 2012

Prosjekt "bygg din egen sofa" endelig ferdig.

Hærved ærklærer jeg prosjekt sofa for ferdig.

Det har igrunnen vært en ganske stor jobb. Dessuten har jeg jo hatt et sykdomsavbrudd i arbeidet.

Fra der trappa går ned til kjellerstua, og bort til veggen er det et passelig rom for en sofa, men ingen av de jeg likte, passet på mål. En dag jeg var innom et "bladikvariat", så jeg et gammelt BONYTT  som hadde en reportasje fra en hytte på Skåtøy, hvor vi også har hytte. Nyskjerrig som jeg er, kjøpte jeg bladet for å se hvordan de hadde det på hytta.

Inni bladet var dette bildet
Sy din egen sofa.
Her var det bare å gå igang. Jeg tenkte på Pippis ord. "Det har jeg aldri gjort før, så det kan jeg helt sikkert"

Ut på IKEA for å kjøpe rammemadrass, til STOFF OG STIL for å kjøpe stoff, og til JYSK for å kjøpe puter. En skumgummimadrass hadde jeg fra før. 
Så var det bare å sette i gang. To madrasser oppå hverandre. Stoffet ble stiftet unde rammemadrassen.
Det som var jobb, var å sy de firkanta putene, men de ble ferdig en etter en.......
Jeg var ikke så fornøyd med beina, så jeg så for meg hjul i stedet.

Vet ikke om jeg er helt fornøyd. Det er mulig beina komer på igjen, men i en svartlakkert utgave.

Sofaen er 2m lang og 90cm bred. Den er til å krype opp i. Jeg koser meg i den grønne sofaen.

Og det gjør disse to luringene også.

Det er gøy å ha laget sin egen sofa som ingen har maken til.
Ha en flott onsdagskveld.
Klem fra Drude


8 kommentarer:

  1. Så gøy og se prosessen , sommerlig og fin <3
    Heldige du som er flink med symaskinen :)
    ha en fin onsdag Drude
    Klemmer fra meg :)

    SvarSlett
  2. Takk. Det med symaskin er bare øvelse. Klem igjen.

    SvarSlett
  3. Kjempekoselig, Drude.<3 Ha en fin kveld.
    Klem fra Kirsten

    SvarSlett
  4. den ble knallfin!
    Det betyr mye å lage sine egne møbler...setter litt mer pris på dem.....og det gjør pusene dine også :-)
    Fargen er også helt i tiden...var det tilfeldig, eller er grønt din farge? :-)

    klem tone

    SvarSlett
  5. So flink du e!
    Dette trur eg ikkje at eg hadde hatt tolmodighet til...
    Resultatet vart i alle fall flott :)

    Klem

    SvarSlett
  6. Knallfin.... Er spent på neste prosjekt... ;)))

    SvarSlett
  7. Kjempekul sofa!
    Morsomt når man greier selv! Fargen er sommerlig og fin!

    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  8. Dette prosjektet kan du være stolt av!! Og fargen er jo bare helt rå! Kos dere masse i nysofaen både du og kattene :)

    Klem Inger

    SvarSlett