Visdomsord:

Den er rik nok som er fornøyd.
Som dine dager er, slik skal din styrke være.

mandag 27. februar 2012

Strikkeskrin og stive skuldre


Jeg liker veldig godt å ha ting som folk jeg kjenner har laget.

Som for eksempel dette strikkeskrinet. Jeg syns det er både fint og praktisk.

Han som har laget det heter Jørn. Han vokste opp i Kragerø sånn som jeg, men nå bor han på Nord Møre. Han lager veldig mange fine ting i tre, og har en facebookside som heter Jørns Snekkeri. Der vil jeg anbefale dere å gå inn å titte.

Når jeg kjøpte mitt skrin var jeg inne i en drivvedperiode, så skrinet er beiset i drivvedbeis, og pyntet med sinkhjerter.
Nå vil jeg male skrinet, og ha det som bord ved siden av den grønne sofaen min. da har jeg alltid strikke tøyet i nærheten, klar til å strikke når jeg ser på TV.

Dette er risposen min. Jeg er avhengig av den. Når nakke og skuldre stivner, putter jeg den i mikroen i tre minutter. Da er den klar til bruk. Garantert at det virker...

En lerretspose halvfull av riskorn med et grønt trekk utenpå.
Lett å lage. God å bruke.

Ha en fin mandag. Jeg har ferie fra lønnsarbeidet, så nå er det bare kosejobbing.

Klem, Drude


4 kommentarer:

  1. Så fin da =) Koselig med noe hjemmelaget!
    Ha en fin fin dag =)
    KLEM LINE

    SvarSlett
  2. Svar
    1. så flott teppe og så spennenden med den risvarmeposen!
      hva slags ris bruker du? Hvor lenge har du den i microbølgeovenen? Jeg tenkte jeg skulle lage en slik selv:-) Har akurat vært kreativ selv,, kokt en gammel ullgenser i vaskemaskinen, klippet såler av den til skoa mine, samt klippet sitteunderlag av bolen:-) klem fra Ullabella:-)

      Slett