Visdomsord:

Den er rik nok som er fornøyd.
Som dine dager er, slik skal din styrke være.

søndag 18. mars 2012

Søndagstur


Jegermeisteren og jeg har vært på tur det nydelige vårværet i dag. Sørlandet er mye mer enn holmer og skjær. Innafor byen har vi en flott bymark. Det er kilometervis med merkede løyper og stier. Vi valgte å ta turen rundt Bervannet. Det er ca. 7 kilometer.


Det var kjempeflott der oppe i dag. Vannet var blankt, og himmelen nesten blå.


På vei ned mot vannet er det noen flotte svaberg.


På veien hadde vi plukket med oss ved.


Og jammen ble det et lite pølsebål. Utrolig hvor godt det smaker med svarsvidde pølser med ketchup.


Vakkert i skogen.


Faktisk var det snø et lite stykke på stien.


På vei ned igjen fant vi Vivendel med nyutsprungede blader.

Vi er heldige som bor sånn at tomta vår grenser til bymarke.

Jeg er sånn at jeg alltid må plukke med meg noe. Synes ikke jeg kunne ta vivendelen, så det ble blåbærlyng.
Det gjør seg ganske godt det også .



Den grønne sofaen er forresten ikke grønn lenger, men det får jeg vise dere i morgen.

Ha en fin søndagskveld. Det er nok flere enn oss som har vært på tur i dag, tenker jeg.

Klem fra Drude.





5 kommentarer:

  1. Så ut som om dere har hatt en flott tur, både Jegermeisteren og du... Gleder meg til å se den blå sofaen din i morgen.... DU er bare råååååå... Klem;)))) <3

    SvarSlett
  2. Herlige bilder fra turen :)
    SPENT på fargen på sofaen
    Ha en fin kveld !!
    KLEMMER :)

    SvarSlett
  3. Såg ut til å ha vært en kjempefin søndagstur. Og tulipanene med blåbærlyng var skikkelig fint. Jeg også gleder meg til sofaforvandlngen, men har ikke du akkurat fått grønn sofa??

    Klem

    SvarSlett
  4. En deilig tur dette, Drude:) Svartsvidde pølser som er kalde inni hører tur til ja:) Her er det full vinter igje, men på lørdag var det vår;)
    Ha ei flott uke:) Er sofaen gul, mon tro?;)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett