Visdomsord:

Den er rik nok som er fornøyd.
Som dine dager er, slik skal din styrke være.

fredag 9. mars 2012

Tjukkepus og Lillepus


Eller egentlig Sultan og Silke som de heter på fint.

Tjukkepus var 4 måneder da vi fikk han fra dyrebeskyttelsen. Han var den styggeste katten de hadde. Bare skinn og bein og to store ører. I et anfall av dyregodhet valgte jeg han likevel. Det er jeg kjempeglad for. Nå er han 7 år, og veier 8 kilo. Han er på evig slankekur, men det er ikke så lett når hovedinteressene hans er mat og søvn.

Her er han tatt på fersken som dynetyv. Egentlig er det ikke lov for kattene å være i sengene.

Her i godstolen. Skikkelig kosepus.

Lillepus,  fikk vi av naboen på hytta. De hadde fått kattungekull akkurat da vi kom på ferie. Helt klart at vi måtte ha en.


Lillepus er ikke videre smart, men utseende har han med seg.Han er halvparten så stor som Tjukken, men tar det igjen i pels.


Begge kattene tror at det er de som eier Huset Jeger, og at Jegermeisteren og jeg er tjenerskapet.--------Men jammen gir det mye glede å ha to katter.

Ha en flott fredagskveld.

Klem fra Drude




3 kommentarer:

  1. Hei Drude
    Finfine katter, jeg er komplett kattegal og legger meg på alle fire og mjauer bare jeg ser en katt. Dessverre kan vi ikke anskaffe oss en siden vi har så mye astma i familien.
    Tusen takk for superkoselig kommentar! Tenk at du ville hengt opp collagene mine på veggen i plakatformat!!!
    Fantastisk!
    Super helg til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Elska han der Tjukkepuser din :)
    Trur han må vere verdens kulaste katt!
    Og lisjepusen e no berre superskjønn.
    Det er pus her i huset også -
    og han EIG huset vårt!!!
    (trur han i alle fall)

    Ha ei super helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Så fine katter :) Nydelige!

    SvarSlett